Q&A за „Арт“ с Антон Угринов: Първата репетиция беше в един бял офис в бяла стая и ние четиримата, които щяхме да правим пиеса за една бяла картина

04/04/2017/0/0
Home / Be@r's Blog / Q&A за „Арт“ с Антон Угринов: Първата репетиция беше в един бял офис в бяла стая и ние четиримата, които щяхме да правим пиеса за една бяла картина

Когато започвахте работата по „Арт“ имахте ли точно разпределение кой актьор коя роля ще играе? Или „разпределението“ се получи в процеса?

Събрахме се. Четохме. Всеки прочете всяка една роля, накрая предложих своето разпределение и мисля, че не сгрешихме.

 

Ако трябва да опишете с няколко думи всеки от тримата герои какви ще са те? 

Серж – амбициозен, интелигентен, изкушен от предизвикателствата.

Марк – консервативен, умен, с чувство за собственост и тънка чувствителност.

Иван – толерантен, честолюбив, с развито чувство за емпатия.

 

За да се получи пиеса, каквато е „Арт“, колко важно е актьорите да са приятели? Ако Владо, Юли и Захари не бяха приятели от дълги години (както е и с героите от пиесата) дали този „Арт“ би бил толкова въздействащ и „достоверен“ по такъв приятелски начин? Това ли в ключът към „личното преживяване“ и заедността в „Арт“?

Този процес беше съвпадение на време, място и хора. Понякога се получава, друг път – не. Приятелството има значение, но това съвсем не значи, че е лесно да се пресъздаде. По-скоро през героите на Реза тримата актьори си казаха неща един на друг и един за друг по един необикновен и необичаен начин. Театърът дава тази възможност.

 

Спомняте ли си първата репетиция? 

Да. В един бял офис в бяла стая и ние четиримата, които щяхме да правим пиеса за една бяла картина.

 

Какво беше първото нещо, което казахте на актьорите за „Арт“? 

Казах, че би било огромна грешка, ако не направим точно тази пиеса, а някоя друга.

Зрителите казват, че пиесата, направена по този начин, е „достъп до едно истинско приятелство“. Труден ли беше пътят към „Арт“?

Всеки път към един смислен текст е труден и най-вече непредвидим. И в този процес имаше много неизвестни. Това е в повечето случаи вълнуващо.

2

Вие лично какво научихте от „Арт“?

С всяко представление си правя собствена лична терапия на неща, които ме болят или тежат. Направих някои изводи за себе си, които ще запазя в тайна.

За вас как е по-вълнуващо да гледате постановката – зад кулисите на сцената или сред зрителите в залата? 

Никога не гледам представленията си в залата между зрителите. Нямам чак такива нерви. Винаги съм скрит някъде зад кулисите или в някоя кабина при осветителите.

С какво ви вдъхновява и провокира Ясмина Реза? Само 4 години след „Арт“ направихте представление по друга нейна пиеса – „Богът на касапницата“?

Реза е интелигентна, чувствителна и има какво да каже по един дълбок, но в никакъв случай претенциозен начин. Има своя гледна точка и дава възможност за открития. Аз затова се занимавам с театър. През добрите драматурзи разбирам малко по-добре объркания свят, в който живеем. Любопитен човек съм. И чувствителен.

 

*  *  *

Антон Угринов завършва магистратура по Режисура за драматичен театър в класа на проф. Красимир Спасов в НАТФИЗ. Още през 2003 г. режисира първото си театрално представление – „Вернисаж” от Вацлав Хавел в Сатиричен театър „Алеко Константинов”. Има 14 постановки в творческата си биография – „Шокомания” от Филип Блазбанд и „Празникът на Бакхус“ от Артур Шницлер в Народен театър „Иван Вазов”, „Колекцията” от Харолд Пинтер, „Прах при прахта“ от Харолд Пинтер, „Хоровод на любовта“ от Артур Шницлер, „Любовта на Анатол“ от Артур Шницлер в театрална работилница „Сфумато“, „Арт“ от Ясмина Реза в Сатиричен театър „Алеко Константинов“, „Обноски за маса” от Алън Ейкбърн, „Дисни трилър” от Филип Ридли и „Еснафска сватба“ от Бертолт Брехт в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, „Бурунданга“ от Жорди Галсеран в Драматичен театър „Невена Коканова“ Ямбол, „Кандидати на славата” от Иван Вазов в Театър „Възраждане“ и „Богът на касапницата“ в Народен театър „Иван Вазов“. От 2003 г. е преподавател по Актьорско майсторство за драматичен театър в НАТФИЗ.

1

Прочетете още